carolien-aroundtheworld.reismee.nl

down under

Lieve allemaal,

allereerst alsnoggelukkig nieuw jaar! Ik heb de afgelopen weken ontzettend veel gedaan, dus een wat langer verhaal dan jullie van me gewend zijn.

Ik begon met een van de meest intensieve trips die ik ooit heb gedaan; een week de outback in. Dat betekent 45 graden, iedere dag om 4 uur op om de hitte voor te zijn enoveral vliegen die het vocht van je ogen/lippen proberen te drinken; dus iedereen liep rond met een netje op z'n hoofd. Om bij Uluru (ayer's rock)te komen moesten we 2000 km in deQ bus afleggen. Toch ben ik blij dat ik blij dat ik niet ben gaan vliegen; het is eenunieke ervaring om twee dagen door een landschap te rijden, waar, zover als je kuntkijken, helemaal niets is. En het moment waarop je dan in die grote vlakte Uluru ziet opdoemen was ontzettend bijzonder. Onderweg overnachtten we in Coober Pedy, een mijndorp waar iedereen ivm de hitte ondergronds leeft, dus wij ook, heel apart zo zonder ramen. Naast Uluru zijn we naar kings canion en de olgas (kata tjuta) geweest. Daar hoorde ik opeens iemand mijn naam roepen, bleken het Sanne en Dirk-Jan (middelbare school) te zijn, de wereld is echt heel klein!

Daarna heb ik met Merel (die ik uit de outback kende), Marleen en Lien een auto gehuurd en zijn we over de great ocean road gereden, eenabsolute must wanneer je in australie bent met de mooie kusten en hoge rotsformaties in de branding. Onderweg hebben we emu's, koala's en kangaroe's gezien (australia's 'big 3'). Daarna zijn we doorgereden naar de grampians, een schitterend natuurgebied met uitgestrekte bossen, watervallen en veel wildlife, maar helaas ook voor heteerst in 35 jaar een sprinkhanen plaag met miljoenen sprinkhanen..

Terug in Melbourne was het tijd voor watreunie's; ik heb heerlijk gebbqd bij mark en carly, vrienden uit fiji, precies drie jaar na dato drankjes gedaan met Michelle, een travel buddy uit Nepalen op kerstdaghaakten Iris en Wouter aan bij onze BBQ ophet St. Kilda strand (duizenden feestende toeristen met kerstmutsen, het was fantastisch!)

Vanaf Boxingdaywas er een 5 daagse cricketwedstrijd (‘test') Australie-Engeland, onderdeel van de ‘Ashes', die eenmaal in detwee jaar plaatsvindt in 5 steden in Australiedanwel Engeland. Boxing day was helaas uitverkocht, maar aangezien dit het belangrijkste sportevenement van het jaar was wilde ik er wel heen, dus de 27e ging ik alsnog met Iris en Wouter. Gewapend met vlag en opblaasbare handschoen zagen we eruit als echte austrie supporters, maar aangezien we aan het eind van de dag nog niet alle spelregels begrepen juichten we maar voor iedereen.

Daarna ben ik naar Sydney vertrokken waar ik bij Jay kon logeren (alweer het 3e continent waarop we elkaar dit jaar zien :)) Wat een heerlijke stad! Buiten alle standaard toeristische dingen in de stad zelf heb ik nog een trip gemaakt naar de blue mountains, een vlakbij gelegen natuurgebied, waar we de hele dag met een aboriginal/hippie door het bos hebben gewandeld, een aantal heilige plekken met rotsschilderingen/carvings hebben gezien en ontzettend veel hebben geleerd over de aboriginal cultuur.

Met O&N had een clubgenootje van Iris een briljante spot gevonden op een rots boven een schattig strandje met een briljant uitzicht over de harbour bridge/opera house en dus het vuurwerk. Het was een heerlijke dag, lekker gezwommen, gegeten en geborreld en om 12 uur het grootste vuurwerkspectakel ter wereld bewonderd. Halverwege de avond bedachten Iris en ik dat we nog wel naar Tasmanie wilden, en aangezien Iris alweer bijna naar NL terug moet hebben we de volgende dag meteen een ticket geboekt en 2 januari stonden we in Launceston..

Op het vliegveld kwamen we Mechteld tegen, een NL meisje die mij herkende uit Nieuw-Zeeland. Ze besloot haar trip te cancellen en aan te hakenbij onze roadtrip. We hebben ontzettend veel gezien en gedaan in korte tijd; gecampeerd op hagelwitte stranden (met 's ochtends een frisse duik in zee), veel mooie watervallen, regenwoud, we hebben cradle mountain beklommen (1550m), port arthur (een oude gevangenis) bezocht, n een stadswandeling door hobart gemaakt, om het geheel af te sluiten met een avond in de dorpskroeg van perth, waar ze het zo zielig vonden dat we in de auto wilden gaan slapen dat we meteen een bed (en heerlijk ontbijt) aangeboden kregen.. Maar het verhaal is al een beetje lang, voor de geinteresseerden staat een uitgebreid verslag van onze tasmanie trip op http://irisvanhagen.waarbenjij.nu/index.php?page=message&id=3737134

Mijn verjaardag heb ik in Sydney gevierd. Het was een heerlijke anti-backpack dag, waarbij ik eerst 4 uur ineen haarsalon heb gezeten, daarna taart ben gaan eten met Mechteld en 's avonds een feestjein de opera bar. Het was de bedoeling dat ik de volgende dag naar de gold coast zou vertrekken, maar ivm de overstromingen heb dat maar gecanceld. Ik vlieg nu morgenochtend naar Cairns en wil vanaf daar naar de whitsundays gaan. De verdere planning is een beetje afhankelijk van de overstromingen, maar ik denk dat ik wat eerder naar azie vertrek.

Liefs, Carolien

Reacties

Reacties

charles&yvonne

dat waren weer heftige weken! Veel plezier op de whitsundays! Ga je nog terug via darwin?

Iris

Mooie verhalen :D Vooral die link, hahaha!
Ga je inderdaad niet meer naar Darwin?!

Liefs uit regenachtig NL :(

P.S. Mijn huisje in Brisbane is net droog gebleven trouwens!! Ziekenhuis/Uni wel onbereikbaar geworden, bizar!

margriet

veel te laat maar toch nog heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Wens je een wederom fantastisch jaar!! Heel leuk te horen wat je allemaal weer aan het doen bent. Veel liefs Margriet

José

Carootje! Shit hé, wordt echt jaloers van al je foto’s en verhalen. Wat zie je veel! volgens mij lijkt new york al maanden geleden, haha. Maar zorg dat je nog meer ziet en veel succes met reizen verder! x José

femke

wauw carootje, wat maak je toch een hoop mee.... echt te gek. denk veel aan je en hoop dat je je heel erg vermaakt!! geniet ervan, veel liefs

Renee

Mooie verhalen man! Cool hoor. Ook grappig dat je allemaal bekenden tegen komt! Kleine wereld eigenlijk!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!